Prancûzijoje art nouveau pamatus parengë pati istorinë praeitis, prabangus barokas, þaismingas, puošnus rokokas ir XIX amþiaus pabaigoje vykæ reikšmingi pokyèiai tapyboje. Ryškëjo simbolistinë kryptis literatûroje, turëjusi átakos jaunosios kartos menininkø kûrybai. Pirmieji nuo realizmo ir impresionizmo atsiribojo grupë dailininkø su Pauliu Gogenu priešakyje, vadinamoji Pont-Aveno mokykla. Bendraminèiai kartu tapydavo nuvykæ á šiaurës vakarø Prancûzijos Pont-Aveno miestelá Bretanës provincijoje. Juos traukë ne tik spalvingas, archajiškas Pont-Avenas, bet ir svetingi provincijos miestelio sveèiø namai, kuriuose dailininkai apsistodavo ir buvo ásirengæ studijà. Gogeno kûryba buvo impulsas posûkiui tapyboje, turëjo átakos grafikos, dizaino raiškos formoms. Išraiškinga dinamiška dëmë, vingiuojanti tarsi þaltys linija, bûdinga jo darbams pat buvo perimta kitø dailininkø, tapo art nouveau stiliaus simboliu.
Paryþiuje art nouveau gimimà simbolizavo verslininko, japonø meno kolekcininko Siegfriedo Samuelio Bingo atidarytas salonas L'Art Nouveau (1895). Atidarymo proga belgø architekto ir dizainerio Henry van de Velde's apipavidalintose salëse buvo eksponuoti E. Vuillard'o, M. Denis ir kitø darbai. Bingo salonas parduotuvë Paryþiuje tapo dekoratyviojo moderniojo meno sklaidos centru. Kaip tik tuo metu Paryþiuje ásikûrë èekø dailininkas Alfonsas Mucha. Jaunasis èekas domëjosi Rytø kraštø, islamo menu, studijavo gotikos palikimà. Didþiausià poveiká Muchos kûrybai neabejotinai turëjo Japonijos meno estetika, kinø menas. Ant popieriaus ritiniø spalvotu tušu nutapytos kompozicijos, subtili linijos plastika, spalvø deriniai formavo jo meniná braiþà. Muchos sukurti plakatai, kuriuose daþniausiai vaizduojamos moterys su vešliø plaukø susivijusiomis sruogomis, primenanèiomis spiraliná ornamentà, aptinkamà japonø, kinø raiþiniuose, tapyboje, porceliano dirbiniuose, audiniuose. Talentingo èekø dailininko kûryba papildë Paryþiaus meniná gyvenimà, kuriame jis dalyvavo daugiau kaip du dešimtmeèius. Mucha suprojektavo nemaþa dekoratyviniø objektø, šviestuvø. Jo kuriami buvo net minkšti baldai, išsiskiriantys metalinëmis dekoruotomis kojelëmis. Jo suprojektuotø šakuèiø, peiliø koteliai ypaè subtilios reljefinës puošybos, su pabrëþtinai pulsuojanèia linija.
Secesijos laikotarpio dailininkø pagrindinis ákvëpimo šaltinis buvo gamta, jos nuolat atsinaujinantys procesai, ypaè ankstyvuoju laikotarpiu. Gamtos motyvais dekoruojami ne tik minkšti baldai, apyvokos daiktai, stalo árankiai, bet net ir plaukø smeigtukai. Augalinë ornamentika taikoma architektûroje, metaliniø dekoratyviniø tvoreliø, balkonø apdailoje. Dekoratyvûs raiþiniai neretai puošë ir namø këdës ar spintos paviršius.
Šiuo pereinamuoju iš XIX á XX amþiø laikotarpiu daugelis á dizainà, net á architektûrà, atëjo panašiu keliu ir tapo šio amþiaus novatoriais.
Prancûzijoje art nouveau XIX amþiaus dešimtajame dešimtmetyje itin atsiskleidë Nansi, tam tikra prasme net aplenkdamas Paryþiø. Amþiaus pabaigoje Paryþiuje bûrësi dailininkai, nusiteikæ reformuoti menà, diegdami naujoves teptuku ant drobës arba spalvinguose plakatuose, tuo tarpu Nansi ryþtingai ëmësi atgaivinti vitraþà, kalvystës, keramikos, stiklo amatus. Net áþengus á XXI amþiø tvyro Nansi mokyklos (Ëcole de Nancy) dvasia, kurios palikimas kruopšèiai saugomas ir gerbiamas. Beveik kiekvienoje gatvëje aptiksime namø, kuriø fasade iškaltos autoriø pavardës, pritvirtintos lentelës su projektuotojø vardais ir uþrašu Ëcole de Nancy. Susiformuoti Nansi mokyklos susivienijimui padëjo grupë iniciatyviø dailininkø, kuriø tikslas buvo išplëtoti ir atgaivinti taikomàjá, dekoratyviná menà, amatus provincijoje ir dalyvauti pramoninëje gamyboje.
XIX amþiaus pabaigoje Prancûzija atsidûrë sudëtingø istoriniø, politiniø ávykiø sûkuryje. Prancûzams pralaimëjus 1870 metø kare su Prûsija, vokieèiø armijai trejiems metams okupavus Elzasà ir dalá šiaurinës Lotaringijos, Nansi atsidûrë Vokietijos imperijos pasienyje. Á Nansi plûstelëjo tûkstanèiai emigrantø iš okupuotos teritorijos. Patriotinës pilieèiø nuotaikos paskatino ekonomikos raidà, savito kultûrinio, meninio centro formavimàsi. XX amþiaus pradþioje pradëta visuomeninë naujo Nansi miesto plëtojimo programa.