Šiandieninë dizaino mokykla pleèia akiraèius ne tik þvelgdama á ateitá ir patalpas dekoruoja ne vien spalvoto plastiko instaliacijomis. Nepamirštami ir klasika tapæ deriniai. Dizainu besidominèiø ir jau šios srities profesionalø dëmesá tebekausto ádomiausias dizaino tendencijas kuriantys Skandinavijos šaliø kûrëjai.
Šiø šaliø menininkai visuomet pasiþymëjo santûrumu ir puikiai tarpusavyje derino natûralias medþiagas ir spalvas. Nuo seno šiose šalyse itin vertinamas yra medis ir iš jo pagaminti namø reikmes tenkinantys ar darbo erdvæ pagyvinantys biuro baldai. Dizaino istorijos vadovëliuose puikuojasi daugelis kûrëjø pavardþiø, kurie gimë, gyveno ir kûrë vadinamà já Skandinaviškà stiliø. Šiame straipsnyje daugiau dëmesio bus skiriama Danijos dizaino kûrëjams ir bene garsiausiam këdþiø kûrëjui pasaulyje - Hansui Jorgenui Wegneriui. Minkšti baldai nebuvo šio kûrëjo ákvëpimo šaltinis, taèiau toks paprastas ir kartu toks ádomus daiktas kaip këdë, pakeitë ne tik šio menininko darbo kryptá, bet ir išlaisvino daugelio gyventojø interjerà nuo nuobodþios keturiø ar trijø kojø konstrukcijos.
Hansas Jorgenas Wegneris buvo vienas iškiliausiø, talentingiausiø menininkø danø baldø dizaino istorijoje. Jis gimë 1914 metais batsiuvio šeimoje, todël labiau nei kiti vertino rankø darbà , ir vëliau, kurdamas baldus pats tarytum skulptorius daug dirbo rankomis. Kaip reta jis jautë medþio ypatybes bei jo plastines galimybes. Hansas Jorgenas Wegneris kûrë neatitrûkdamas nuo gamybibinio proceso taigi prisilietimas rankomis prie medþio, prie gimstanèio daikto formos buvo jo aistra. Hanso Jorgeno Wegnerio balduose lytëjimas buvo svarbus emocinio, estetinio suvokimo faktorius. Jo baldø skulptûriška plastinë forma suteikë danø baldø dizainui išskirtiniø bruoþø.
Hanso J. Wegnerio biografija pasiþymëjo nuoseklumu. Taigi nuo pat jaunystës jis mokësi baldþiaus amato, po to baigë Danijos dailës, amatø ir architektûros akademijà Kopenhagoje. Iki 1943 m kaip padëjëjas dirbo su þymiaisiais to meto dizaineriais Erik Møller ir Arne Jacobsen. 1943 m. Hansas Jorgenas Wegneris atidarë savo nuosavà biurà ir buvo vienas þymiausiø danø baldø dizaino atstovø. Jo suformuota savita baldø plastinë stilistika, detaliø skulptûrinë plastika ilgainiui tapo išskirtiniu danø baldø mokyklos bruoþu. Bûtent formø plastika bei asociacijos su bioninëmis ir gamtos formomis buvo vienas ryškiausiø visos Skandinavijos dizaino bruoþø.
Jo darbai priskiriami modernizmo mokyklai kur daugiausiai dëmesio skiriama funkcionalizmui. Geriausiai Hansas Jorgenas Wegneris þinomas dël savo sukurtø këdþiø, kuriø sukûrë apie 500 ir net 100 iš jø buvo gaminami masiškai. Interjero þurnalas Amerikoje 1950 m Hanso Jorgeno Wegnerio këdæ pavadino "paèia graþiausia pasaulyje këde," ir tai dizaineriui atvërë kelià á tarptautinæ šlovæ ir pelningà eksporto rinkà . Pasaulyje Hansas Jorgenas Wegneris garsëjo natûraliø medþiagø suderinamumu klasikiniame dizaine bei gavo daug tarptautiniø apdovanojimø uþ savo darbà Londone, Niujorke bei Skandinavijos šalyse. Hansas Jorgenas Wegneris mirë 2007 m Kopenhagoje, sulaukæs 92 m., taèiau jo ánašas á baldø dizaino istorijà buvo milþiniškas. Iki šiol šis kûrëjas yra laikomas Danijos dizaino raidos pasididþiavimu ir vertinamas dël puikiø ir novatoriškø savo idëjø. Dabartiniai jaunieji kûrëjai taip pat nepamiršta šio baldø meistro ir laiko já ákvëpimo šaltiniu.
Šio ástabaus dizainerio baldai tebegaminami iki šiol. Nors daugelis jo sukurtø këdþiø labiau tinka namø interjerui, nepamirštami ir biuro baldai. Hansas Jorgenas Wegneris yra pasakæs, kad „këdë neturi savo galinës pusës, todël ji turi bûti graþi iš pusiø pusiø ir kampø“. Toks mà stymas leido visiškai kitaip paþvelgti á paprastà baldà ir atrasti já vis naujenëje formoje nei iki tol.