Ûkininkas pasakys, kad darbo vieta, tai kvieèiø laukas, darþas ir tvartas. Statybininkas papasakos apie statybø aikštelæ, o profesionalus vairuotojas teigs, kad jam darbo vieta yra prie automobilio vairo. Šiandien skirtingø profesijø specialistai dirba skirtingose darbo vietose. Tiesa, jau dabar pastebimos tendencijos atskleidþia, kad jau po keliø dešimèiø metø daugelis darbo vietø bus visiškai pasikeitusios. Galbût visø mûsø darbo vieta po 50 metø bus kaip šiandieninio biuro darbuotojo: kambarys, kuriame stovi biuro baldai ir kompiuteris?
Patyræs ûkininkas prisimena, kad prieš 30 ar 40 metø Lietuvoje nebuvo daug þemës ûkio technikos. Daugelá darbø, kuriuos šiandien atlieka mašinos, þmonës turëjo atlikti savo paèiø rankomis. Paprastai tik keli stambesni ûkininkai visoje apylinkëje turëdavo traktoriø. Tiesa, išlipæs iš senojo traktoriaus jausies ne kà geriau nei pats savo rankomis dirbæs laukà , nes traktoriuje bûdavo labai karšta, variklis skleisdavo milþiniškà triukšmà ir visada jausdavosi bjaurus kuro kvapas. Tuo tarpu šiandieniniuose traktoriuose gali ramiai dirbti net su kostiumu, nes modernios vëdinimo sistemos ir salono izoliacija tave apsaugos nuo visø nemaloniø pojûèiø. Be to, kaip ir visose šiandieninëse transporto priemonëse ten yra ir radijo imtuvas bei kompaktiniø plokšteliø grotuvas, taigi, traktoriaus vairuotojas gali laisvai klausytis savo mëgstamos plokštelës, pavyzdþiui, Vivaldþio „4 metø laikai“. Kaip manai, kaip po 50 metø dirbs ûkininkas?
Statybininkas taip pat prisimena, kad prieš kelis dešimtmeèius darbas vykdavo visiškai kitaip. Statybininkams tekdavo pasikliauti vien savo raumenø jëga. Be to, kol dar nebuvo sukurti kompiuteriai, visi architektai brëþinius sudarydavo ir skaièiavimus atlikdavo ir visus brëþinius laikydavo tik spintos stalèiuose išdëstytus ant popieriaus, taigi, padidëdavo klaidø tikimybë. Daugelá jø tekdavo taisyti jau ápusëjus ar net pabaigus statyti pastatà . Tuo tarpu šiandien statybø projektai yra kuriami kompiuterinëmis programomis, remiantis šablonais, o namà statantys statybininkai gali pasikliauti ne tik savo raumenimis, bet ir moderniais árenginiais. Technologijø pritaikymo galimybes geriausiai iliustruoja duomenys apie darbuotojø skaièiø ir darbø atlikimo laikà . Šiandien pastatyti tokio paèio dydþio ir sudëtingumo pastatà uþtrunka daug trumpiau. Kinijoje, Èangša mieste, 30 aukštø dangoraiþis buvo pastatytas per 15 dienø. Kaip manai, kiek laiko uþtruks pastatyti dangoraiþá po 50 metø?
Senoviniø automobiliø entuziastai pasakodami apie savo turimus senovinius automobilius daþnai nutyli, kad juos vairuoti ir remontuoti gali bûti tikra kanèia. Net paèiø prabangiausiø praëjusio amþiaus vidurio automobiliø surinkimo kokybë palyginti su šiuolaikiniø automobiliø surinkimo kokybe buvo labai prasta. Dël šios prieþasties remontuoti toká automobilá uþtrunka ilgiau. Tuo tarpu já vairuoti taip pat sudëtingiau nei šiandieniná automobilá, nes nei vairo stiprintuvo, nei ABS sistemos, nei geros garso árangos juose nebuvo. Šiandien vairuotojas gali mëgautis visais šiais ir daugeliu kitø árenginiø. Kaip manai, ar po 50 metø vis dar reikës vairuotojø?
Jau šiandien Jungtiniø Amerikos Valstijø kareiviai valdo kovinius lëktuvus nepakildami nuo biuro këdës Pentagone. Galbût ûkininkai po 50 metø vairuos traktorius neišeidami iš kambario, kur aplinkui bus biuro baldai ir spintos? Jau šiandien 3 kurso studentai sukuria robotus, kurie gali sutvarkyti tavo namus. Galbût po 50 metø robotai uþ mus statys miestus? Šiandien Kalifornijos valstijoje Google kasdien naudoja automobilius, kuriuos vairuoja kompiuteris. Galbût ateityje mums nereikës ne tik paèiø vairuotojø, bet ir vairuotojo paþymëjimo?
Kaip Tu ásivaizduoji savo profesijos atstovø darbo vietà po 50 metø?