Nuo seno esame ápratæ prie minties, kad vokieèiai tai tvarkinga ir racionali tauta. Tà patá galima pasakyti ir apie jø kuriamus dizaino gaminius. Tam, kad bûtø lengviau kalbëti apie dabartinius kûrëjus ir jø kuriamus dizaino elementus, derëtø bent šiek tiek susipaþinti su netolima priešistore, o tiksliau XX amþiaus dizaino ir pramonës išradimais. Taigi pradëkime nuo Vakarø Vokietijos, kurioje ásitvirtinusi gero dizaino sà voka.
Funkcionalaus, gero dizaino atstovai savo kûryba norëjo pasipriešinti amerikietiškojo paviršutiniško dizaino stilistikai. Vokietijos dizaine dominavo aiškios, švarios formos, buvo svarbu sukurti gerà , saugø daiktà . Geram dizainui daþniausiai buvo naudojama mediena, ávairûs metalo lydiniai, plastikas. Skaidraus plastiko, aliuminio su šviesaus medþio plokšte derinys buvo modernaus dizaino poþymis. Valdymo sistema - mygtukø, jungtukø, šviesos lempuèiø išdëstymas turëjo bûti optimaliai patogus vartotojui - nesudëtingas, aiškus, funkcionalus.
Vokietijoje dizainas tradiciškai turëjo ryškø socialiná ir politiná atspalvá. XX amþiaus pradþioje Miunchene ásikûræs architektø, dailininkø, visuomenës veikëjø susivienijimas Verkbundas savo programà nukreipë valstybës ekonominiam, socialiniam, politiniam prestiþui stiprinti. Po Antrojo pasaulinio karo Vokietijoje iškilus politinëms, ekonominëms problemoms visø pastangos buvo nukreiptos pramonei atkurti - tvirtam ekonominiam valstybës pagrindui sudaryti. Dizaineriams buvo iškeltas uþdavinys kurti aukšto lygio masinæ produkcijà , kuri galëtø ásitvirtinti tarptautinëje rinkoje. Beveik visos stambesnës Vakarø Vokietijos firmos - Siemens (1847), Rosenthal (1879), AEG (1883) ir kitos turëjo savo dizaineriø - projektuotojø biurus. Vyravo nuomonë, kad firmos sistemà sudaro trikampis - vadyba, technika ir dizainas, kuris gamyboje vaidina labai svarbø vaidmená.
Vokieèiø dizaino racionalaus funkcionalizmo kryptis rëmësi didaktiniu projektavimo principu, kuriam pagrindas buvo dar padëtas Bauhauzo mokykloje. Funkcionalaus, geros formos dizaino kryptá tæsë jaunieji dizaineriai. Jie stengësi sukurti paprastà , funkcionalø daiktà , kuris, neprarasdamas estetiniø bruoþø, pasaulinëje rinkoje taptø gero dizaino sinonimu. Tuometë dizaineriø kûryba buvo labai ávairi: baldai, tokie kaip spintos ar pertvaros, radijo aparatûra, skaièiuotuvai, kavamalës ir kiti elektros prietaisai. Didþiausias nuopelnas - sukurta funkcionali, moderni aparatûros valdymo sistema. Laikytasi nuomonës, kad geriau sukurti maþiau, bet kokybiškiau.
Racionalaus funkcionalizmo dizaino kryptá, pradëtà Bauhauze, pavyko tæsti fašistinio rëþimo metais jos auklëtiniui W. Wagenfeldui. Ketvirtajame dešimtmetyje jis daug projektavo buitinës paskirties indø fabrikams, po karo kûrë radijo aparatûrà . Vienas reikšmingesniø Wagenfeldo darbø yra stikliniø moduliniø indø rinkinys Kubus, kurá galima lengvai komplektuoti, kompaktiškai sudëti. Dizainerio sukurta modulinë projektavimo sistema buvo taikoma dizaino mokyklose. Jis minimalistinëmis priemonëmis suteikë modernià estetinæ ir funkcionalià formà paprastiems stiklo indams, kurie tapo populiarûs buityje.
Apibendrinant, galima teigti, kad vokiškojo racionalizmo sukurti svetainës baldai, talpios ir tuo paèiu kompaktiškos spintos yra puikiai vertinami dizaino kûriniai ir šiandieniniame pasaulyje. Net projektuojamø namø pertvars buvo tinkamai ir atsakingai apgalvoti interjero ir vidinio išplanavimo sprendimai. Visa tai byloja apie vokiškojo racionalizmo tinkamai pasirinktà dizaino kryptá.